website

www.peruperutravel.com

viernes, 28 de septiembre de 2012

Rondreis peru 2011 (september-november)



Ik heb altijd tegen mezelf gezegd, na de lange studies gun ik mij een grote reis. Peru is het geworden owv mijn grote voorliefde voor alpaca's.
Ik ben daar twee maanden geweest, waarvan ik anderhalve maand heb samengewerkt met de universiteit van Lima, en twee weken 'vakantie' heb gehad met mijn vriend, die achteraf pas naar Lima is gevlogen.

Ik zat daar de eerste maand helemaal alleen en dat was in het begin een enorme aanpassing voor mij. Ik was Eva dan ook enorm enorm dankbaar dat ik haar altijd kon bereiken als ik vragen of problemen had, ook al had ik in die periode geen enkele boeking via peru peru. Zo heeft ze me volledig vrijwillig en op haar eigen initiatief miraflores laten zien (ik zat aan de universiteit, ver van de 'toeristische' gebieden in Lima) en de weg naar een mooi  shoppingcentrum en de belangrijkste winkelketens in de buurt, zodat ik mij op mijn vrije dagen toch iets minder eenzaam voelde.

Tijdens mijn stage zat ik in Lima, Tumbes, Piura en in Cusco en we zijn contact blijven houden, tot Eva en ik uiteindelijk samen in Iquitos zijn beland. Daar hebben we een trekking van 3 dagen door de amazone gedaan en hebben Belen bezocht. We hebben gezwommen tussen de (roze!) dolfijnen, hebben boomsap gedronken, onze eigen piranha's opgegeten, oa aapjes en een luiaard gezien, tussen de gigantische insecten geslapen en genoten van een prachtige flora en fauna. Puur genieten dus. En ook wel afzien door warmte en muggen...

Na deze trip is mijn vriend langsgekomen.
Vanaf hier start dan ook onze rondreis door het zuiden van Peru, naar onze persoonlijke wensen georganiseerd door Peru Peru travel.
We sliepen in Lima in een prachtig hostel vlakbij de kust van miraflores. We hebben daar rondgewandeld en zijn gaan eten in la rosa nautica, gelegen aan het einde van een lange pier in de zee. Dit is een van de duurste restaurants in Lima, maar is qua prijs vergelijkbaar met een normaal etentje in Europa, dus zeker een aanrader. Enorm lekker en een prachtige locatie.
Nadien zijn we met de bus naar Arequipa doorgereden, zodat we dags na aankomst konden vertrekken naar de Colca Canyon. Prachtige trekking in leuke gezelschap met een enorm plezante gids. We hebben 3 condors gezien en ik was in de wolken. Het klikte zo goed met de rest van het groepje dat we na de trekking zijn gaan feesten in het centrum van Arequipa. De gids heeft ons eerst meegenomen naar een pittig restaurantje, vervolgens naar een cocktailbar en uiteindelijk zijn we op een studentenfuif beland en hebben ons daar geamuseerd tot in de vroege uurtjes. De volgende morgend was het pijnlijk vroeg opstaan om per bus te vertrekken naar Puno. Onderweg verschillende vicugna's gezien, dus ik was weer in de wolken.
Aangekomen in Puno hebben we op ons gemak rondgewandeld en zijn we lekkere alpaca gaan eten. Enorm mals vlees en een echte aanrader. Vervolgens zijn we naar de uros eilanden vertrokken en hebben bij een gastgezin geslapen op een ander eiland. Toen we weer op het vasteland aankwamen zijn we eveneens met het groepje gaan eten en met een van hen houden we nu nog steeds contact.
Na Puno zijn we naar Cusco vertrokken. Hier hebben we enkele dagen vrij gehad en hebben we de incatrekking gedaan. Prachtige natuur, en een absolute aanrader voor iedereen met een gezonde fysieke conditie.
Na Cusco zijn we naar Lima gevlogen, waar Eva ons stond op te wachten om afscheid te nemen en om mijn bagage terug te geven. Aangezien ik een hoop extra bagage had van mijn anderhalve maand ervoor (oa laptop etc), heeft Eva deze voor mij bijgehouden tijdens mijn rondreis met mijn vriend. Ook is ze de was gaan ophalen die ik was vergeten in het hostel in Lima.. oeps.. danku Eva!!!

Deze reis was de mooiste ervaring in mijn leven tot nu toe. Ik heb genoten van de pure vrijheid, de dieren, de vriendelijkheid van de Peruanen, de taal, de prachtige natuur en het lekkere eten. Ik ben Eva enorm dankbaar om mij de eerste dagen mee op sleeptouw te nemen en mij het belangrijke gevoel te geven niet alleen te zijn daar in dat vreemde land. Ik had haar voor Peru nog nooit ontmoet, enkel via facebook en via mail gesproken, maar het klikte onmiddellijk. Nu houden we nog steeds contact, en ik ben van plan volgend jaar terug te gaan en de delen van Peru te bezoeken die ik toen niet heb gezien. De rondreis met mijn vriend was kort maar krachtig. Veel gezien en veel gedaan. We hebben alles kort achter elkaar moeten doen aangezien mijn vriend niet langer dan 16 dagen vrij kon krijgen. Wegens de goede organisatie paste alles perfect en hebben we een intensieve, maar schitterende reis achter de rug.

Peru op zich is een absolute aanrader, maar ook Peru Peru travel is zeker en vast een aanrader. Ik reis veel, en het is het beste reisbureau waar ik tot nu toe mee geboekt heb. Chapeau Eva! En tot snel!

Beso x
Inne

No hay comentarios:

Publicar un comentario